TRASA

Trasa biegu 100 mil podzielona jest na 2 części, które wyraźnie odróżniają się od siebie.
I część (jest to również trasa 40 mil) – to trasa, która prowadzi po regionie Beskidu Wyspowego, który słynie z sadów owocowych, przepięknie kwitnących w majowe dni.

Trasa 100 mil (I część tej trasy stanowi trasę biegu 40 mil)
Na początku biegacze będą przemierzali łagodne pagórki dochodzące do Zbludzkich Wierchów by zbiec do Kamienicy i dołączyć do niebieskiego szlaku idącego na Modyń. Z Modyni trasa prowadzi żółtym szlakiem w stronę Łącka, gdzie kawałek przed centrum Łącka, odbijamy ze szlaku i biegniemy w kierunku góry Zyndrama (punkt kontrolo-odżywczy) – ten fragment trasy w większości prowadzi wąskimi drogami asfaltowymi, trochę bita drogą. Z góry Zyndrama asfaltem docieramy do Szczereża i Czarnego Potoku, gdzie wspinamy się na niewielką górkę w Czarnym Lesie i biegniemy w kierunku Kiczni. Stamtąd lasem i trochę asfaltem biegniemy do Jastrzębia, gdzie w części trasy dołączamy się do zielonego szlaku idącego w kierunku Łukowicy (punkt kontrolno – odżywczy). Po ciepłym posiłku kierujemy się ku górze Pępówka i Łyżka zielonym szlakiem, aż do rozwidlenia szlaków w Siekierczynie, tam przechodzimy na niebieski i nim pędzimy na punkt odżywczo – kontrolny w Siekierczynie. Najedzeni, napojeni niebieskim szlakiem wspinamy się na Górę Golców, po czym wciąż biegnąc niebieskim szlakiem docieramy do rozwidlenia szlaków na masywie góry Ostra. Tam skręcamy w prawo na zielony szlak i lecimy przez Jeżową Wodę na Ostrą, przecinamy Przełęcz pod Ostrą i dalej zielonym szlakiem na Cichoń i do punktu w Zalesiu. Dla trasy 40 mil – jest to meta, dla trasy 100 mil jest to punkt kontrolno-odżywczy z ciepłym posiłkiem. Jest to tez punkt 1 z dwóch przepaków przygotowanych dla zawodników trasy 100 mil. Na tym odcinku asfalt będzie na ok 40% trasy (gównie w postaci wąskich, mało ruchliwych dróg).

Z punktu kontrolnego w Zalesiu biegniemy w kierunku Dzielca, a stamtąd na górkę Świerczek. Niecałe 500 metrów po zbiegnięciu ze Świerczka na żółtym szlaku, który fragmentem prowadzi przez drogę asfaltową skręcamy w lewo na stokówkę przy Łopieniu i tu będzie kolejny punkt kontrolno-odzywczy. Z punktu w górę i trchę pobiegamy po Łopieniu. Z Łopienia zbiegamy szlakiem jana Pawła II do Jurkowa (dość trudny zbieg, dlatego uważajcie).
W Jurkowie będzie na Was czekać punkt kontrolno-odżywczy z ciepłym posiłkiem. Stąd niebieskim slzakiem prosto na Ćwilin a z niego żółty zbieg do Mszany Dolnej, gdzie będzie kolejny punkt kontrolno odżywczy. Tu dołączamy się do zielonego szlaku, który idzie w kierunku góry Ogorzała i Ostra (tak tak, na trasie mamy dwie góry Ostre!!!). Stamtąd dalej zielonym szlakiem biegniemy w kierunku Jasienia. Z Jasienia biegniemy żółtym szlakiem do góry Krzystonów skąd zbiegamy kawałek zielony szlakiem w dół i po kilkuset metrach odbijamy na prawo na stokówke prowadzącą do Półrzeczek. Docierając do głównej drogi w Półrzeczkach skręcamy w lewo i biegniemy kawałek asfaltem by po jakims czasie skręcić w prawo i wspiąć się pod górę Kiczorka, skąd lecimy prosto na punkt do Jurkowa, gdzie będziecie mogli uzupełnić energię.
Z Jurkowa biegniemy na Mogielicę niebieskim szlakiem, a z Mogielicy końcóweczka będzie urozmaicona – będziecie zadowoleni :):):):)
Na II odcinku trasy asfalt będzie stanowił ok 20-25% trasy.

Ciekawe miejsca na trasie

Trasa naszego biegu przebiegać będzie przez niezwykłą górę, która skrywa w sobie tajemnice przeszłości – Góra Zyndrama. Archeologiczne odkrycie osady na Górze Zyndrama wskazuje na to, iż była ona zamieszkana przez ludność najprawdopodobniej przybyłą z okolic Węgier i mieszkającą tam od ok 1750 r. pne. Polskie Mykeny. Więcej szczegółów na stronie: